Coraz częściej spotkać się można ze sprzedażą mebli bezpośrednio przez producenta. Dzieje się tak za sprawą rozwoju branży budowlanej, a co za tym idzie meblarskiej. Salony sprzedaży, które zajmują się wyłącznie rozprzestrzenianiem produktów danych producentów to zazwyczaj ogromne sieci sklepów działające pod jednym rozpoznawalny szyldem.
Meble i najnowsze trendy
Jest to dużo łatwiejsze niż nabywanie nowych klientów oraz producentów gotowych sprzedawać swoje produkty w dużej ilości małym salonom sprzedaży. Duże korporacje posiadają grono stałych bywalców oraz duże zakłady produkcyjne, z którymi współpracują. Aby pozyskać nowoczesne meble do salonu sprzedaży, obserwują oraz zestawiają w formie statystyk zainteresowanie klientów określonymi produktami. Ważna jest również rola trendów i mody w aranżacji wnętrz. Dużym sieciom salonów sprzedaży łatwiej jest wymusić na producencie wytwarzanie określonych produktów ze względu na zysk jaki się z tym łączy. Salony sprzedaży wykorzystują również bardzo rozbudowany marketing promocji oferowanych produktów co napędza ich sprzedaż. Duża sieć salonów sprzedaży jest również w stanie narzucić konsumentom nowe trendy bądź własne pomysły aranżacji i organizacji przestrzeni.
W ten sposób nowoczesne staje to się to, co salon wykreował sam. Działa to podobnie do dużych marek odzieżowych, w których nowości projektowane są przez największe marki. Aby udoskonalić gamę produktów, w procesie wykonania dodaje się niestandardowe wykończenia, innowacje oraz popularne dodatki. Przygotowany produkt zostaje przetransportowany do salonu sprzedaży, gdzie odpowiednio zareklamowany i ustawiony bardzo często opisywany jest jako kolejny nowoczesny niezbędnik. Na podstawie wieloletnich obserwacji branża meblarska jest również w stanie zapewnić klientom szeroki wybór produktów, które cenią i lubią w nieco zmodyfikowanej w każdym sezonie formie. Dlatego też w nowoczesnych salonach meblowych spotkać się można z rzeczami, które posiadamy, tylko w unowocześnionej wersji, dostosowanej do bardzo szybko zmieniającej się mody. Dzięki szeroko rozwiniętej rzeszy specjalistów zajmujących się obserwacją rynku i konkurencji, salony sprzedaży są w stanie zapewnić klientom produkty nowoczesne i jednocześnie niepowtarzalne.
Jednak to w małych salonach meblowych spotkać się można z nowoczesnymi meblami wykonywanymi w całości ręcznie oraz ciekawymi dodatkami. Klient staje zatem przed wyborem tego, co powszechnie uważane jest za nowoczesne za sprawą rozpoznawalności lub oryginalności wykonania i dbałości o szczegół z ryzykiem zakupu w małym salonie sprzedaży.